Dziecko w wieku przedszkolnym
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(10)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Główna
(6)
Czytelnia
(6)
Autor
Klim-Klimaszewska Anna
(2)
Bielicki Eugeniusz
(1)
Blythe Sally Goddard
(1)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Bogdanowicz Marta
(1)
Ciosek Mieczysław
(1)
Hajnicz Wanda
(1)
Janeczek-Romanowska Anita
(1)
Jegier Aneta
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Kiełpińska Iwona
(1)
Kisiel Bożena
(1)
Komorowska Hanna
(1)
Korzeniewska Ewa
(1)
Macińska Magdalena
(1)
Marcela Mikołaj (1985- )
(1)
Papp Luca
(1)
Rawa-Kochanowska Anita
(1)
Sherborne Veronica
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Zawadzka Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(1)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Odbiorca
Rodzice
(1)
Temat
Kobieta
(1402)
Literatura dziecięca polska
(1006)
Polska
(896)
Rodzina
(821)
Tajemnica
(743)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(-)
Miłość
(726)
Poezja polska
(726)
Relacje międzyludzkie
(666)
Przyjaźń
(637)
Literatura polska
(621)
Zabójstwo
(407)
Śledztwo i dochodzenie
(405)
Dziecko
(327)
II wojna światowa (1939-1945)
(316)
Pamiętniki polskie
(304)
Opowiadanie dziecięce polskie
(284)
Sekrety rodzinne
(280)
Zwierzęta
(279)
Trudne sytuacje życiowe
(274)
Małżeństwo
(272)
Język polski
(269)
Literatura dziecięca angielska
(268)
Policjanci
(259)
Uczucia
(251)
Wojna 1939-1945 r.
(246)
Literatura dziecięca amerykańska
(244)
Rodzeństwo
(239)
Nastolatki
(231)
Magia
(225)
Dzieci
(215)
Pomorze
(213)
Literatura młodzieżowa polska
(211)
Osoby zaginione
(211)
Relacja romantyczna
(210)
Wybory życiowe
(207)
Wojsko
(201)
Dramat polski
(195)
Poezja dziecięca polska
(195)
Historia
(194)
Żydzi
(192)
Życie codzienne
(189)
Literatura
(187)
Literatura młodzieżowa angielska
(187)
Publicystyka polska
(183)
Dziewczęta
(176)
Przestępczość zorganizowana
(175)
Powieść kanadyjska
(172)
Matki i córki
(169)
Wychowanie w rodzinie
(166)
Psy
(165)
Dziennikarze
(154)
Literatura młodzieżowa amerykańska
(151)
Młodzież
(145)
Powieść młodzieżowa angielska
(141)
Uczniowie
(135)
Uprowadzenie
(132)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(131)
Literatura dziecięca
(131)
Fantastyka
(129)
Powieść młodzieżowa polska
(127)
Zemsta
(127)
Arystokracja
(125)
Opowiadanie polskie
(125)
Boże Narodzenie
(120)
Duchowieństwo katolickie
(120)
Powieść młodzieżowa niemiecka
(120)
Podróże
(117)
Literatura dziecięca niemiecka
(116)
Poszukiwania zaginionych
(116)
Ludzie a zwierzęta
(114)
Seryjni zabójcy
(114)
Beletrystyka obyczajowa
(111)
Filozofia
(111)
Podręczniki akademickie
(111)
Wakacje
(111)
Wojna
(111)
Encyklopedia
(109)
Polacy za granicą
(108)
Władcy
(108)
Powieść hiszpańska
(107)
Literatura dziecięca belgijska
(102)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(102)
Literatura amerykańska
(101)
Odżywianie
(101)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(101)
Bałtyckie, kraje
(100)
Bibliografia
(100)
Literatura dziecięca francuska
(100)
Biografie
(99)
Nauka
(98)
Pisarze
(98)
Psychologia
(98)
Sztuka
(98)
Warszawa
(98)
Opowiadanie dziecięce angielskie
(97)
Poradniki
(97)
Kucharstwo
(96)
Politycy
(96)
Prywatni detektywi
(96)
Zakochanie
(95)
Gatunek
Poradnik
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Materiały z międzynarodowej konf., 17 maja 2010 r., Gdańsk.
Rozwój człowieka stanowi przedmiot nieustannych badań naukowych i refleksji, bo jest procesem nie tylko fascynującym, ale i wciąż tajemniczym. Nie przebiega on jednotorowo, ale zmierza do jakiegoś äpożądanegoö stanu, czyli dojrzałości w zakresie sfery biologicznej (fizycznej), intelektualnej, emocjonalnej oraz społeczno-moralnej człowieka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Znaczny odsetek uczniów wykazuje niedojrzałą sprawność ruchową oraz niestabilność postawy. Taka niedojrzałość neuromotoryczna jest często uwarunkowana nagromadzeniem się odruchów pierwotnych (u prawidłowo rozwijających się dzieci odruchy pierwotne występują do szóstego miesiąca życia, a następnie zostają zastąpione reakcjami posturalnymi). Badania wskazują na bezpośredni związek pomiędzy niedojrzałością układu ruchowego a osiągnięciami w szkole. Dzięki odpowiedniemu wsparciu oraz szkoleniom nauczyciele oraz inni specjaliści mogą nauczyć się, jak rozpoznawać oznaki opóźnienia rozwojowego, aby dziecko mogło być skierowane do odpowiedniego terapeuty albo też objęte odpowiednim programem ćwiczeń. Książka stanowi zestaw narzędzi pozwalających: rozpoznać, u których dzieci występują niedojrzałe odruchy, wprowadzić program ćwiczeń fizycznych oraz ocenić wyniki. Książka została podzielona na trzy części: w części pierwszej przedstawiono serię testów przesiewowych dla dzieci w wieku 4-7 lat, pozwalających sprawdzić obecność trzech odruchów, kontrolę równowagi statycznej, koordynację, percepcję wzrokową oraz integrację wzrokowo-ruchową. W części drugiej omówiono podobną serię testów przesiewowych dla dzieci od siódmego roku życia wzwyż. Część trzecia zawiera pełen program ćwiczeń integrujących, który można realizować w pracy z całą klasą lub też z mniejszymi grupami dzieci w trakcie jednego roku szkolnego. Sally Goddard Blythe jest dyrektorem Instytutu Psychologii Neurofizjologicznej (INPP) w Chester, zajmującego się oceną i nadzorem programów wyrównawczych dla dzieci i dorosłych ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, agorafobia i napadami paniki. Jest autorką uznanych publikacji, m.in. Odruchy, uczenie się i zachowanie... (2005), Harmonijny rozwój dziecka (2010), Jak osiągać sukcesy w nauce (2011).
Kolejna książka uznanej specjalistki w dziedzinie rozwoju dziecka, Sally Goddard Blythe! Znaczny odsetek uczniów wykazuje niepełną sprawność ruchową oraz niestabilność postawy. Badania wskazują na bezpośredni związek pomiędzy niedojrzałością układu ruchowego a osiągnięciami w szkole. Jak sobie z tym radzić? Praktyczny przewodnik zawierający informacje na temat prawidłowości w rozwoju ruchowym dziecka i jego powiązań z uczeniem się. Autorka pokazuje związek pomiędzy takimi wskaźnikami, jak koordynacja wzrokowo-ruchowa, kontrola postawy a gotowością dziecka do nauki. Publikacja zawiera narzędzia pozwalające na ocenę aktualnego poziomu rozwoju motoryki dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym, a także kompletny program rozwoju ruchowego. Dzięki odpowiedniemu wsparciu oraz szkoleniom nauczyciele oraz inni specjaliści mogą nauczyć się, jak rozpoznawać oznaki opóźnienia rozwojowego, aby dziecko mogło być skierowane do odpowiedniego terapeuty albo też objęte programem ćwiczeń. Książka stanowi zestaw narzędzi pozwalających: rozpoznać, u których dzieci występują niedojrzałe odruchy, wprowadzić program ćwiczeń fizycznych i ocenić wyniki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce chcemy pokazać, jak można stosować różne techniki obserwacyjne w celu poznawania możliwości i właściwości dziecka. Zwracamy też uwagę na to, jak może zmieniać się wychowawca, aby wykonywanie tego zawodu dawało satysfakcję, radość i sprzyjało samodoskonaleniu. Opis wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W jakim wieku posłać dziecko do przedszkola i na co zwrócić uwagę przy jego wyborze? Czy warto inwestować w zajęcia dodatkowe? O co pytać wychowawców w przedszkolu? Jak znaleźć dla dziecka równowagę między nauką a zabawą? To tylko niektóre z pytań, które zadają sobie rodzice każdego z maluchów. A może najważniejsze jest to, aby najpierw uświadomić sobie, że życie to nie wyścig. Że tak naprawdę nie ma w nim żadnego startu, ani tym bardziej żadnej mety. Dopiero zbudowanie bliskiej relacji ze swoim dzieckiem pozwala skutecznie wspierać je w procesie uczenia się, zgodnie z jego naturalnymi potrzebami. Rewolucyjna książka psycholog dziecięcej Anity Janeczek-Romanowskiej i eksperta od metod nauczania Mikołaja Marceli to najlepsza inwestycja w rozwój twojego dziecka. Oprócz szeregu praktycznych przedszkolnych porad i podsumowania najnowszych badań naukowych, nie pozwala nam zapomnieć kluczowej prawdy: najważniejsze, z czym może wystartować w życiu dziecko to szczęśliwe dzieciństwo! Opis wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: Jak nauczyć dziecko samodzielności? Kiedy zwrócić się do logopedy? Jak ułatwić dziecku start w przedszkolu? Co zrobić, gdy maluch zaczyna kłamać?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(EDUKACJA JĘZYKOWA DZISIAJ / "Łośgraf ")
Nowoczesny, przystępnie napisany podręcznik do nauczania języków obcych! Podręcznik uwzględnia obecną sytuację w szkolnictwie i na rynku usług edukacyjnych: wdrażanie nowej podstawy programowej; obniżenie wieku rozpoczynania nauki języka obcego; powstanie nowych kontekstów edukacyjnych (kursy e-learningowe czy blended learning); ogromny wzrost liczby uczniów o specyficznych trudnościach w nauce języka (uczniowie dyslektyczni, uczniowie niepełnosprawni); upowszechnienie nauki języka obcego zintegrowanej z treścią (CLIL). Autorzy, wybitni specjaliści z całego kraju, napisali książkę, która jest znakomitym podręcznikiem dla wszystkich studentów kierunków filologicznych oraz wsparciem dla nauczycieli języków obcych. W kolejnych rozdziałach podręcznika omawiają: nowoczesne cele nauczania języka obcego; wymagania nowej podstawy programowej; europejską politykę językową; rozwijanie kompetencji interkulturowych; umiejętność posługiwania się nowymi technologiami; problemy specyficzne dla poszczególnych grup uczących się; trudności, z którymi borykają się uczniowie (np. lęk komunikacyjny); sposoby identyfikowania trudności ucznia i wspierania go w ich pokonywaniu. Podręcznik stanowi znakomitą pomoc zarówno dla czynnych nauczycieli języków obcych, jak i dla studentów zdobywających kwalifikacje zawodowe w zmieniających się warunkach nauczania języków obcych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(TERAPIA / Wydawnictwo Naukowe PWN)
Autorski wykład Metody Ruchu Rozwijającego! Światowej sławy pedagog przedstawia metodę twórczego rozwoju dziecka przez ruch i ćwiczenia. Książka niezbędna studentom pedagogiki i psychologii. Znakomita pomoc dla terapeutów, pedagogów, psychologów, pracowników pomocy społecznej, wychowawców przedszkolnych, nauczycieli oraz rodziców. Opis wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Do podstawowych dokumentów określających pracę szkoły należą: program wychowawczy, szkolny program profilaktyki, program edukacji regionalnej. Tworzą one spójną całość i muszą uwzględniać wszystkie wymagania opisane w podstawie programowej. Wymóg sporządzania wymienionych dokumentów jest zapisany w prawie oświatowym. Ich prawidłowe konstruowanie sprawia jednak nauczycielom poważne problemy. Szczególnie dużo wątpliwości budzi sposób tworzenia programów, którego rozporządzenie nie reguluje. Proponowane przez nas, wybrane spośród wielu obowiązujących programy umożliwiają wykorzystywanie różnorodnych rozwiązań. Pozwalają na swobodę w zakresie doboru zagadnień, ćwiczeń, materiału, celów, zadań oraz metod i form pracy wspomagających proces uczenia się i wychowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ENGRAM / "Difin")
Główną ideą książki jest przybliżenie czytelnikom dwóch światów: dziecięcego i bajkowego. Te dwa światy można i warto łączyć, ponieważ baśniowa symbolika skutecznie przemawia do wyobraźni dziecka i może być najlepszą drogą do porozumienia się z nim oraz wspierania go w trudnościach. Prezentacja osiągnięć rozwoju emocjonalno-społecznego w okresie średniego dzieciństwa, a także zagrożeń i problemów, z którymi zmaga się wiele dzieci na tym etapie rozwojowym ma za zadanie uwrażliwić czytelnika na ważność przeżyć dziecka i na ich właściwą interpretację. Analiza symboli występujących w baśniach folklorystycznych oraz charakterystyka zasad tworzenia bajek terapeutycznych i stosowanych w nich mechanizmów psychologicznych wraz z przykładami autorskich bajek i ich interpretacji psychologicznych ukazuje szerokie możliwości wykorzystania bajki w oddziaływaniach mających na celu wspomaganie dziecka w rozwoju. Pozycja ma charakter naukowo-praktyczny i jest skierowana zarówno do środowiska akademickiego: psychologów, pedagogów, studentów, jak i do praktyków pracujących z dziećmi. Polecana jest także rodzicom, którzy pragną zrozumieć emocje, zachowania i problemy swoich dzieci oraz wspomóc je w zmaganiu się z trudnościami i z nowymi wyzwaniami rozwojowymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej