Terapia behawioralna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Biblioteka Główna
(1)
Czytelnia
(4)
Autor
Budzińska Anna (psycholog)
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Foa Edna B. (1937- )
(1)
Leaf Ron
(1)
Lichner Tracey K
(1)
McEachin John
(1)
Ostaszewski Paweł (1963- )
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Suchowierska-Stephany Monika
(1)
Taylor Chris (1951- )
(1)
Wierzbowska Lucyna
(1)
Yadin Elna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Psychoterapeuci
(2)
Rodzice
(1)
Temat
Kobieta
(1402)
Literatura dziecięca polska
(1006)
Polska
(896)
Rodzina
(821)
Tajemnica
(743)
Terapia behawioralna
(-)
Miłość
(726)
Poezja polska
(726)
Relacje międzyludzkie
(666)
Przyjaźń
(637)
Literatura polska
(621)
Zabójstwo
(407)
Śledztwo i dochodzenie
(405)
Dziecko
(327)
II wojna światowa (1939-1945)
(316)
Pamiętniki polskie
(304)
Opowiadanie dziecięce polskie
(284)
Sekrety rodzinne
(280)
Zwierzęta
(279)
Trudne sytuacje życiowe
(274)
Małżeństwo
(272)
Język polski
(269)
Literatura dziecięca angielska
(268)
Policjanci
(259)
Uczucia
(251)
Wojna 1939-1945 r.
(246)
Literatura dziecięca amerykańska
(244)
Rodzeństwo
(239)
Nastolatki
(231)
Magia
(225)
Dzieci
(215)
Pomorze
(213)
Literatura młodzieżowa polska
(211)
Osoby zaginione
(211)
Relacja romantyczna
(210)
Wybory życiowe
(207)
Wojsko
(201)
Dramat polski
(195)
Poezja dziecięca polska
(195)
Historia
(194)
Żydzi
(192)
Życie codzienne
(189)
Literatura
(187)
Literatura młodzieżowa angielska
(187)
Publicystyka polska
(183)
Dziewczęta
(176)
Przestępczość zorganizowana
(175)
Powieść kanadyjska
(172)
Matki i córki
(169)
Wychowanie w rodzinie
(166)
Psy
(165)
Dziennikarze
(154)
Literatura młodzieżowa amerykańska
(151)
Młodzież
(145)
Powieść młodzieżowa angielska
(141)
Uczniowie
(135)
Uprowadzenie
(132)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(131)
Literatura dziecięca
(131)
Fantastyka
(129)
Powieść młodzieżowa polska
(127)
Zemsta
(127)
Arystokracja
(125)
Opowiadanie polskie
(125)
Boże Narodzenie
(120)
Duchowieństwo katolickie
(120)
Powieść młodzieżowa niemiecka
(120)
Podróże
(117)
Literatura dziecięca niemiecka
(116)
Poszukiwania zaginionych
(116)
Ludzie a zwierzęta
(114)
Seryjni zabójcy
(114)
Beletrystyka obyczajowa
(111)
Filozofia
(111)
Podręczniki akademickie
(111)
Wakacje
(111)
Wojna
(111)
Encyklopedia
(109)
Polacy za granicą
(108)
Władcy
(108)
Powieść hiszpańska
(107)
Literatura dziecięca belgijska
(102)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(102)
Literatura amerykańska
(101)
Odżywianie
(101)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(101)
Bałtyckie, kraje
(100)
Bibliografia
(100)
Literatura dziecięca francuska
(100)
Biografie
(99)
Nauka
(98)
Pisarze
(98)
Psychologia
(98)
Sztuka
(98)
Warszawa
(98)
Opowiadanie dziecięce angielskie
(97)
Poradniki
(97)
Kucharstwo
(96)
Politycy
(96)
Prywatni detektywi
(96)
Zakochanie
(95)
Gatunek
Poradnik
(2)
Poradniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Rozwój osobisty psychologia
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na okładce podtytuł: metody i techniki stosowanej analizy zachowania.
W książce – w praktyczny i przystępny sposób – zostały omówione takie zagadnienia, jak: charakterystyka zaburzenia ze spektrum autyzmu; wybór skutecznej terapii; budowanie relacji z dzieckiem; tworzenie efektywnego systemu motywacyjnego; angażowanie rodziców w proces terapii; określenie umiejętności, które należy rozwijać podczas terapii; tworzenie zindywidualizowanego programu terapeutycznego, dostosowanego do potrzeb i możliwości dziecka; przygotowanie miejsca do nauki i dobór materiałów edukacyjnych; pisanie programów edukacyjnych, prowadzenie rejestracji i ustalanie kolejnych kroków uczenia; monitorowanie i ocena postępów; radzenie sobie z zachowaniami niepożądanymi przez uczenie zachowań alternatywnych; rozwijanie samodzielności u dziecka; kształtowanie podstawowych kompetencji społecznych i zachowań werbalnych. Opis wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. u dołu A work in progress
Praca z każdym dzieckiem autystycznym jest procesem stałym, rozpoczętym z chwilą narodzin i w zasadzie nie mającym swojego końca. Determinacja rodziców i terapeutów przesuwa granice wyznaczone niesprawiedliwie przez los. Osiągnięte sukcesy powodują w następnej chwili powstanie nowych wyzwań. Ważne jest, aby wyzwania stawiane sobie i dziecku były osiągalne, by ich osiągnięcie dawało motywację do dalszej pracy. Małymi krokami można dojść dalej, przeganiając tych, co biegli. Tomasz Chalimoniuk
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne to przewlekła choroba wpływającą na codzienne funkcjonowanie i jakość życia. Książka ta to doskonały poradnik, który został napisany z myślą o osobach, które pragną uzyskać kontrolę nad swoimi obsesyjnymi myślami i kompulsywnymi rytuałami za pomocą terapii, której skuteczność została potwierdzona klinicznie. Autorki w przystępny sposób wyjaśniają, czym cechuje się zaburzenie OCD, jakie są przyczyny i jak sobie radzić z objawami. Opisują, najskuteczniejszy w przypadku tego rodzaju zaburzenia, program terapii ekspozycji i powstrzymywania reakcji w tym jego cele, strategie oraz opis poszczególnych sesji. Poradnik dla pacjenta, stanowiący uzupełnienie Podręcznika terapeuty, zawiera wszystkie formularze wykorzystywane podczas sesji, także te do wykonywania zadań domowych. Opis wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pierwsza na polskim rynku wydawniczym książka na temat terapii behawioralnej dzieci z autyzmem! Autyzm jest jednym z najpoważniejszych i najczęściej diagnozowanych zaburzeń rozwojowych. Z niemal 100 rodzajów oferowanych terapii do najefektywniejszych należy stosowana analiza zachowania. Jej skuteczność potwierdza 50 lat badań naukowych i doświadczeń praktycznych. Autorzy omawiają zagadnienia teoretyczne dotyczące autyzmu i stosowanej analizy zachowania, podstawowe założenia radykalnego behawioryzmu, oceny behawioralnej i pomiaru zachowań. Opisują także metody nauczania osób z autyzmem i rozwijania u nich pożądanych zachowań. Podają wiele zaleceń praktycznych dotyczących korzystania ze strategii proaktywnych w pracy z dziećmi z autyzmem, motywowania ich do nauki, treningu różnicowania i redukowania zachowań niepożądanych. Opis wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: A practical guide to caring for children and teenagers with attachment difficulties.
Książka stanowi cenne źródło praktycznych informacji dla osób opiekujących się dziećmi, które doświadczyły traumy, przemocy czy zaniedbania - w tym dla opiekunów zastępczych i pracowników ośrodków opiekuńczo-wychowawczych - oraz dla wspierających te osoby specjalistów: pedagogów, psychologów i terapeutów. Autor wyjaśnia, czym jest przywiązanie, oraz opisuje jego różne style. Tłumaczy, w jaki sposób wczesne doświadczenia wpływają na życie dzieci i młodzieży, a także jak zrozumienie tego wpływu może pomóc opiekunom. Opisuje metody sprawowania opieki i czynniki podtrzymujące proces zdrowienia oraz podpowiada, jak wzmocnić poczucie bezpieczeństwa dziecka czy dostrzec w trudnościach i konfliktach szansę na interwencję terapeutyczną. Przedstawia metody terapii behawioralnej, które są skuteczne w przypadku zaburzeń relacji przywiązania. Poradnik pomaga zrozumieć wpływ owych zaburzeń na proces społecznego, emocjonalnego i poznawczego dojrzewania jednostki, a także rozwinąć praktyczne umiejętności niezbędne do budowania opiekuńczego i wspierającego środowiska. Przedstawiony w książce model opieki terapeutycznej opiera się na założeniu, że codzienne doświadczenia dziecka same w sobie powinny mieć charakter terapeutyczny, a wspieranie procesu zdrowienia wpisane jest w relacje, które stanowią istotę codziennego życia. Sposób organizacji tego życia ma zaś znaczenie terapeutyczne. Tworząc bezpieczne miejsce, w którym możliwe jest rozpoczęcie podnoszenia się po traumie z wczesnego dzieciństwa, opiekunowie sprzyjają powstawaniu w umyśle wychowanków spójnego obrazu emocjonalnych więzi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej