Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje fachowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna
(3)
Czytelnia
(6)
Autor
Święcicka Ewa
(4)
Naprawa Renata
(3)
Tanajewska Alicja
(3)
Mach Cecylia
(2)
Staszkiewicz Ewa
(2)
Szczepańska Krystyna
(2)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Sakowicz Anna (1972- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Nauczyciele
(8)
Szkoły specjalne
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Terapeuci zajęciowi
(4)
Logopedzi
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Ortopedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(1402)
Literatura dziecięca polska
(1006)
Polska
(896)
Rodzina
(821)
Tajemnica
(743)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(-)
Miłość
(726)
Poezja polska
(726)
Relacje międzyludzkie
(666)
Przyjaźń
(637)
Literatura polska
(621)
Zabójstwo
(407)
Śledztwo i dochodzenie
(405)
Dziecko
(327)
II wojna światowa (1939-1945)
(316)
Pamiętniki polskie
(304)
Opowiadanie dziecięce polskie
(284)
Sekrety rodzinne
(280)
Zwierzęta
(279)
Trudne sytuacje życiowe
(274)
Małżeństwo
(272)
Język polski
(269)
Literatura dziecięca angielska
(268)
Policjanci
(259)
Uczucia
(251)
Wojna 1939-1945 r.
(246)
Literatura dziecięca amerykańska
(244)
Rodzeństwo
(239)
Nastolatki
(231)
Magia
(225)
Dzieci
(215)
Pomorze
(213)
Literatura młodzieżowa polska
(211)
Osoby zaginione
(211)
Relacja romantyczna
(210)
Wybory życiowe
(207)
Wojsko
(201)
Dramat polski
(195)
Poezja dziecięca polska
(195)
Historia
(194)
Żydzi
(192)
Życie codzienne
(189)
Literatura
(187)
Literatura młodzieżowa angielska
(187)
Publicystyka polska
(183)
Dziewczęta
(176)
Przestępczość zorganizowana
(175)
Powieść kanadyjska
(172)
Matki i córki
(169)
Wychowanie w rodzinie
(166)
Psy
(165)
Dziennikarze
(154)
Literatura młodzieżowa amerykańska
(151)
Młodzież
(145)
Powieść młodzieżowa angielska
(141)
Uczniowie
(135)
Uprowadzenie
(132)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(131)
Literatura dziecięca
(131)
Fantastyka
(129)
Powieść młodzieżowa polska
(127)
Zemsta
(127)
Arystokracja
(125)
Opowiadanie polskie
(125)
Boże Narodzenie
(120)
Duchowieństwo katolickie
(120)
Powieść młodzieżowa niemiecka
(120)
Podróże
(117)
Literatura dziecięca niemiecka
(116)
Poszukiwania zaginionych
(116)
Ludzie a zwierzęta
(114)
Seryjni zabójcy
(114)
Beletrystyka obyczajowa
(111)
Filozofia
(111)
Podręczniki akademickie
(111)
Wakacje
(111)
Wojna
(111)
Encyklopedia
(109)
Polacy za granicą
(108)
Władcy
(108)
Powieść hiszpańska
(107)
Literatura dziecięca belgijska
(102)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(102)
Literatura amerykańska
(101)
Odżywianie
(101)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(101)
Bałtyckie, kraje
(100)
Bibliografia
(100)
Literatura dziecięca francuska
(100)
Biografie
(99)
Nauka
(98)
Pisarze
(98)
Psychologia
(98)
Sztuka
(98)
Warszawa
(98)
Opowiadanie dziecięce angielskie
(97)
Poradniki
(97)
Kucharstwo
(96)
Politycy
(96)
Prywatni detektywi
(96)
Zakochanie
(95)
Gatunek
Materiały pomocnicze
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Poradnik
(2)
Program nauczania
(2)
Powieść obyczajowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
CD
W koszyku
Płyta CD zawiera materiały do książki: arkusze do ćwiczeń, przykłady lekcji.
Książka przygotowana przez niemiecki Państwowy Instytut Jakości Pracy Szkół i Badań nad Kształceniem (Staatsinstitut für Schulqualität und Bildungsforschung). Dla jej autorów najważniejszy był następujący pogląd: każde dziecko, każdy młody człowiek, niezależnie od potrzeb w zakresie wspierania rozwoju intelektualnego i ewentualnie zapotrzebowania w obszarze rozwoju emocjonalnego i społecznego, ma prawo do odpowiedniego kształcenia szkolnego. W publikacji przedstawiono szanse i ograniczenia diagnostyki psychiatrycznej oraz podejść terapeutycznych stosowanych w przypadku uczniów z zapotrzebowaniem na wspieranie w zakresie rozwoju umysłowego, zwrócono także uwagę na korzyści płynące z wymienionych działań dla szkoły i prowadzonych zajęć lekcyjnych. Wybrane postaci zachowań zwracających uwagę przedstawiono w czytelnej formie tabeli – wraz z próbą ich wyjaśnienia i podaniem możliwości działania. Czytelnik może zapoznać się z koncepcjami „pozytywnego wspierania zachowania”, metodą TEACCH oraz terapią rozwoju/pedagogiką rozwoju (ETEP), a także skorzystać z konkretnych podpowiedzi, jak prowadzić zajęcia lekcyjne i jak organizować naukę i pobyt dziecka w szkole. opis wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydanie zgodne z nową podstawą programową.
Publikacja będzie pomocna w codziennej pracy nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkolnej; nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów; pedagogów i psychologów. Ułatwi nauczycielom dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, a także możliwości psychofizycznych ucznia w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych oraz zajęć specjalistycznych. Może być ona w pełni wykorzystana podczas tworzenia indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim. Opis wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydanie zgodne z nową podstawą programową.
Publikacja będzie pomocna w codziennej pracy nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkolnej; nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów; pedagogów i psychologów. Ułatwi nauczycielom dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, a także możliwości psychofizycznych ucznia w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych oraz zajęć specjalistycznych. Może być ona w pełni wykorzystana podczas tworzenia indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim... Opis wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Malwina i Adam Ostrowscy, specjalistyczna rodzina zastępcza, przyjmują pod swój dach niemowlę. O chłopca przez dwa lata walczy biologiczna matka. Kiedy udaje się wreszcie ustalić sytuację prawną dziecka, na stałe trafia ono do Ostrowskich, gdyż nie ma chętnych na adopcję Kacpra. Okazuje się, że nikt nie chce dziecka z zaburzeniami intelektualnymi. Malwina z Adamem kosztem własnych dorastających dzieci wkładają wiele wysiłku, by zapewnić Kacprowi odpowiedni rozwój. Z wiekiem chłopiec ujawnia skłonności do przemocy wobec słabszych. Malwina i Adam stają przed dylematem: zakończyć opiekę nad dwunastoletnim Kacprem i rozwiązać rodzinę zastępczą czy nie? Każdy wybór niesie za sobą czyjeś cierpienie. Opis wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821.162.1-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci... / "Harmonia")
Zgodne z nową podstawą programową MEN.
W tej książce przedstawiono zagadnienia dotyczące działu „Ja jako konsument”. Do ich omówienia wykorzystano zdjęcia. Na stronach parzystych znajdują się fotografie dla ucznia. Na stronach nieparzystych - pytania, które czyta nauczyciel, terapeuta lub rodzic. Pierwsze pytania dotyczą zdjęcia. Kolejne pomagają zdobyć lub utrwalić dodatkowe wiadomości i umiejętności związane z omawianym tematem. Ostatnie pytania dotyczą doświadczeń ucznia. Pod pytaniami umieszczono ćwiczenia dla dziecka, dzięki którym ma ono utrwalić zdobyte informacje. Opis wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [Magazyn] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Materiały edukacyjne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną / "Harmonia". W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci... / "Harmonia")
Zgodne z nową podstawą programową MEN.
W tej książce przedstawiono zagadnienia dotyczące działów "Ja w świecie techniki" i "Ja w świecie technologii informacyjnej". Do ich omówienia wykorzystano zdjęcia. Na stronach parzystych znajdują się fotografie dla ucznia. Na stronach nieparzystych - pytania, które czyta nauczyciel, terapeuta lub rodzic. Pierwsze pytania dotyczą zdjęcia. Kolejne pomagają zdobyć lub utrwalić dodatkowe wiadomości i umiejętności związane z omawianym tematem. Ostatnie pytania dotyczą doświadczeń ucznia. Pod pytaniami umieszczono ćwiczenia dla dziecka, dzięki którym ma ono utrwalić zdobyte informacje. Opis wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [Magazyn] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Materiały edukacyjne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną / "Harmonia".W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci... / "Harmonia")
Zgodne z nową podstawą programową MEN.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [Magazyn] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Materiały edukacyjne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną / "Harmonia". W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci... / "Harmonia")
Wydawnictwo skoroszytowe. Na okładce i stronie tytułowej: zgodne z nową podstawą programową MEN.
Zgodne z nową podstawą programową MEN.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [Magazyn] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Odnosi się do treści nauczania zawartych w publikacjach Renaty Naprawy i Alicji Tanajewskiej: Uczę się samodzielności : karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym (cz. 1: Samoobsługa, cz. 2: Uspołecznienie, cz. 3: Sfera poznawcza).
Przewodnik dla nauczyciela odnosi się do treści nauczania zawartych w publikacjach Renaty Naprawy i Alicji Tanajewskiej Uczę się samodzielności. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym (cz. 1: Samoobsługa, cz. 2: Uspołecznienie, cz. 3: Sfera poznawcza). Umożliwi nauczycielom monitorowanie realizacji podstawy programowej uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym; zaplanowanie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dla swojego ucznia; zapis tematów realizacji zajęć w dziennikach lekcyjnych. Opis wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej