Nauczyciele
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(51)
Forma i typ
Książki
(50)
Publikacje dydaktyczne
(29)
Publikacje fachowe
(27)
Poezja
(8)
Poradniki i przewodniki
(7)
Proza
(7)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Audiobooki
(1)
Dostępność
dostępne
(49)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna
(8)
Filia dla dzieci
(15)
Czytelnia
(28)
Autor
Patalan Karolina
(9)
Patalan Katarzyna
(9)
Patalan Marta
(9)
Święcicka Ewa
(8)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(4)
Bonilla Rocio (1970- )
(3)
Hinz Magdalena
(3)
Naprawa Renata
(3)
Szmalec Jacek
(3)
Tanajewska Alicja
(3)
Brzuzy Grzegorz
(2)
Hopkins Amanda
(2)
Hopkins Amanda (1962- )
(2)
Mach Cecylia
(2)
Malek Renata
(2)
Punset Elsa
(2)
Punset Elsa (1964- )
(2)
Staszkiewicz Ewa
(2)
Szczepańska Krystyna
(2)
Bailey Ann
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Binkuńska Ewa
(1)
Bonilla Rocio
(1)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Ciarrochi Joseph
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Dmitruk Urszula (literatura dla dzieci)
(1)
Furmańska Sabina (1977- )
(1)
Gołota Małgorzata
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Hayes Louise
(1)
Hudson Diana
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Kołodziej Agnieszka
(1)
Krukowska Małgorzata
(1)
Kuziel-Kalina Anna
(1)
Lussier Francine (1947- )
(1)
Majewska Jolanta (pedagog)
(1)
Majewski Andrzej (1954- )
(1)
Małek Renata
(1)
Nowak Paweł Fryderyk (1977- )
(1)
Radoszko Magdalena
(1)
Radwańska Anna (1987- )
(1)
Sher Barbara (1943- )
(1)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(1)
Szczuka Joanna
(1)
Wieczór Elżbieta
(1)
Wyszyński Dariusz (pedagog)
(1)
Zdrojewska Justyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(26)
2010 - 2019
(25)
Okres powstania dzieła
2001-
(51)
Kraj wydania
Polska
(51)
Język
polski
(51)
Odbiorca
Dzieci
(2572)
Młodzież
(1447)
6-8 lat
(1432)
9-13 lat
(1092)
Dorośli
(1043)
Nauczyciele
(51)
0-5 lat
(952)
14-17 lat
(518)
18+
(256)
Rodzice
(81)
Szkoły podstawowe
(32)
Przedszkola
(26)
Logopedzi
(25)
Terapeuci zajęciowi
(18)
Szkoły wyższe
(17)
18
(14)
17+
(13)
Nauczyciele przedszkoli
(12)
Szkoły specjalne
(12)
6+
(10)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(10)
Nauczanie początkowe
(10)
Pedagodzy
(10)
Szkoły średnie
(10)
Nauczyciele nauczania początkowego
(9)
Psycholodzy
(8)
Klasa 1.
(7)
Lekarze
(7)
Studenci
(7)
Psychoterapeuci
(6)
Terapeuci
(6)
Klasa 1
(5)
Poziom podstawowy
(5)
14+
(4)
Literatura polska
(4)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(4)
11+
(3)
9+
(3)
Fizjoterapeuci
(3)
Grupa wiekowa 14-17 lat
(3)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(3)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(3)
Klasa 2
(3)
Klasa 2.
(3)
Klasa 3
(3)
Kobieta
(3)
Nastolatki
(3)
Nauczyciele szkół podstawowych
(3)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(3)
Dzieci
(2)
0-3 lat
(2)
15+
(2)
17 lat
(2)
5-8 lat
(2)
Chorzy na depresję
(2)
Grupa wiekowa 0-5 lat
(2)
Klasa 3.
(2)
Literatura amerykańska
(2)
Mlodzież
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Poziom niższy średniozaawansowany
(2)
Proza
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
Technikum
(2)
dzieci
(2)
13+
(1)
13-17 lat
(1)
16+
(1)
17-19 lat
(1)
18 +
(1)
4-6 lat
(1)
6-8 lat
(1)
6-9 lat
(1)
8+
(1)
9-10 lat
(1)
9-14 lat
(1)
Animatorzy rekreacji
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Bibliotekarze
(1)
Chorzy
(1)
Cukrzycy
(1)
Dla dzieci od lat 9+
(1)
Doktoranci
(1)
Dzieci 6-8 lat
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziewczęta
(1)
Edukatorzy
(1)
Gimnazja
(1)
Grupa wiekowa Dzieci
(1)
Inspektorzy bhp
(1)
Inspektorzy ochrony danych
(1)
Inżynierowie budownictwa
(1)
Klasa 4
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 8.
(1)
Kuratorzy rodzinni
(1)
Licea
(1)
Literatura angielska
(1)
Menedżerowie
(1)
Menedżerowie sportu
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(12)
Literatura hiszpańska
(4)
Temat
Kompetencje społeczne
(13)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(10)
Korekcja mowy
(9)
Logopedia
(9)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(8)
Uczucia
(7)
Zachowanie
(7)
Rodzeństwo
(4)
Diagnoza
(3)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Samodzielność
(3)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(3)
Agresywność
(2)
Autyzm
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Gniew
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Lęk
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Przezwyciężanie lęku
(2)
Psychoedukacja
(2)
Psychoterapia
(2)
Regulacja emocji
(2)
Rodzina
(2)
Samookaleczenie
(2)
Społeczeństwo
(2)
Sprawność psychomotoryczna
(2)
Wychowanie
(2)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(2)
Zdolność do rozumienia emocji
(2)
Zespół ADHD
(2)
ACT
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Autodestruktywność
(1)
Bajkoterapia
(1)
Bezpieczeństwo osobiste
(1)
Budownictwo
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Czas pracy ucznia
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dinozaury
(1)
Dysgrafia
(1)
Dyskalkulia
(1)
Dysleksja
(1)
Dyspraksja
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z depresją
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością ruchową
(1)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Edukacja konsumencka
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja techniczna
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Event marketing
(1)
Fizjoterapia
(1)
Gesty
(1)
Impreza sportowa
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Jakość usług
(1)
Jedzenie (czynność)
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Kreatywność
(1)
Kultura
(1)
Latarnia morska
(1)
Leczenie
(1)
Logistyka
(1)
Mózg
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Obsługa klienta
(1)
Ofiary prześladowań
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Państwo
(1)
Pokonywanie strachu
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Przestrzeń publiczna (urbanistyka)
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Psychomotoryka
(1)
Rezyliencja
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Materiały pomocnicze
(15)
Ćwiczenia i zadania
(14)
Poradnik
(12)
Poezja
(7)
Zagadki
(7)
Opowiadania i nowele
(6)
Broszura
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Opracowanie
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Program nauczania
(2)
Wiersze
(2)
Podręcznik
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(38)
Psychologia
(12)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Medycyna i zdrowie
(5)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Architektura i budownictwo
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
51 wyników Filtruj
Audiobook
CD
W koszyku
(AUDIOBOOK)
Dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną oraz sprzężeniami w przedszkolach specjalnych i integracyjnych oraz zespołach rewalidacyjno-wychowawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. CD/Wypoż. (2 egz.)
Książka
W koszyku
Nauczycielska diagnoza pedagogiczna w przedszkolu i w szkole / Małgorzata Chojak. - Warszawa : Difin, 2021. - 181, [1] strona : rysunki, schematy, tabele ; 23 cm.
(Engram / "Difin")
Prezentowana książka stanowi „mini ściągawkę” dla nauczycieli, pedagogów, studentów i wszystkich zainteresowanych problematyką diagnostyki w placówkach oświatowych. Jej treść opiera się na podejściu określanym, jako „diagnoza oparta na faktach”. Zakłada ono, że nauczyciel szukając rozwiązań metodycznych czy wychowawczych, powinien korzystać ze standaryzowanych narzędzi diagnostycznych, wyników rzetelnych badań i ekspertyz naukowych oraz własnego doświadczenia, jako specjalisty w dziedzinie edukacji. Publikacja zawiera nie tylko treści pedagogiczno-psychologiczne, ale również prawne, organizacyjne i praktyczne, wskazujące czytelnikowi z jakich testów, w jakim celu i z jakimi kwalifikacjami może korzystać pedagog. Podsumowanie stanowią dwie procedury scalające zaprezentowany materiał wokół diagnozy dzieci z grupy ryzyka dysleksji rozwojowej oraz zaburzeń ze spektrum autyzmu. Opis wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stanowi kompendium aktualnej wiedzy o tym, czym jest zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD) oraz jak radzić sobie na co dzień z tym zaburzeniem. Dowiesz się z niej, czego potrzebują dziecko i nastolatek, co stanowi dla nich największe trudności oraz co sprzyja ich rozwojowi. Ten praktyczny poradnik znanych ekspertek Joanny Chromik-Kovačs, Izabeli Banaszczyk i Justyny Zdrojewskiej, napisany na podstawie wieloletniego doświadczenia w pracy z osobami z ADHD, w przystępny sposób odpowiada na pytania: jak rozpoznać typowe objawy ADHD, jak pracować z osobą z ADHD w domu i szkole, jak wspierać dziecko i nastolatka w ich dorastaniu oraz życiu społecznym. To proste i bardzo konkretne porady dotyczące kwestii najważniejszych dla rodziców i nauczycieli - zrozumienia osoby z ADHD, zapewnienia jej optymalnego rozwoju, pielęgnowania jej mocnych stron oraz pokazywania, jak może harmonijnie i twórczo funkcjonować w świecie. dr Agnieszka Tomasik, dyrektorka ZSO nr 8 w Gdańsku, koordynatorka projektu Kreatywna pedagogika. Opis wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bajki terapeutyczne, które adresowane są do dzieci, mogą być wykorzystane przez rodziców, dziadków, nauczycieli i terapeutów. Mają za zadanie pomóc maluchowi w rozwiązaniu jego niełatwych problemów. Dzięki opowiadaniom terapeutycznym dziecko zapoznaje się z sytuacjami trudnymi, wywołującymi kryzys emocjonalny, nierzadko niepokój, oraz znajduje cudowne rozwiązanie swoich problemów, podobnych do tych, z którymi zmagają się bohaterowie bajek. Opis wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Każda z historii poprzedzona została krótkim komentarzem specjalisty - psychologa bądź pedagoga specjalnego.
"Oswajanie przez bajanie" to nie tylko tomik dobrze napisanych, opatrzonych specjalistycznym komentarzem, tekstów literackich, lecz przede wszystkim zbiór narracji traktujących o sprawach ważnych, szczególnie z punktu widzenia szeroko rozumianej integracji społecznej. W niewielkiej formie zarysowane zostały wielkie historie dotykające przeżyć i codziennych doświadczeń, z jakimi zmagają się zarówno młodsze, jak i nieco starsze osoby, znajdujące się w sytuacji trudnej emocjonalnie. Spotkanie z bohaterami kolejnych opowieści stwarza szansę na zrozumienie jak różne odcienie może mieć złożony proces oswajania. Co więcej, staje się doskonałą okazją do spojrzenia na siebie samych oraz innych, czasem z zupełnie nowej perspektywy. Pozycja warta polecenia rodzicom, pedagogom, psychologom, nauczycielom i wszystkim tym, którzy zastanawiają się, jak w przystępny sposób rozmawiać z dzieckiem na niełatwe tematy." Opios wydawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Na Faktach / "Filia")
Z danych komendy głównej policji wynika, że z roku na rok rośnie liczba prób samobójczych podejmowanych przez młodych ludzi. Rośnie też liczba samookaleczeń. Dzieci często boją się, że zostaną niezrozumiane, że ktoś je oceni jako słabe, leniwe, głupie, uważają, że zawiodły swoją rodzinę. Przede wszystkim jednak boją się, że o ich chorobie dowiedzą się inni. Wstyd jest tu czynnikiem kluczowym. Bardzo ważne jest głośne mówienie o tym, czym jest depresja i do czego prowadzi, jeśli jest nieleczona.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Get out of your mind and into your life for teens : a guide to living an extraordinary life.
Jedna z najlepszych książek samopomocowych ostatnich lat stanowi doskonałe połączenie wyników najnowszych badań z niezwykle skutecznymi i praktycznymi poradami do wykorzystania od zaraz. W pułapce myśli dla nastolatków to publikacja, która stanowi dopełnienie bestsellera W pułapce myśli. To wyczerpujący poradnik, który został skierowany do młodych ludzi. Wyróżnia go lekki i bezpośredni język, a zawarte w nim przykłady, wskazówki i ćwiczenia odpowiadają problemom i wyzwaniom, przed jakimi stają młodzi ludzie. W pułapce myśli dla nastolatków rozwija (najważniejsze) umiejętności potrzebne do radzenia sobie z trudnymi, czasem wręcz przytłaczającymi emocjami: stresem, brakiem wiary w siebie, wstydem, gniewem czy lękiem. Książka daje młodym ludziom jasny przekaz, że nie są w swoich uczuciach osamotnieni, a porady w niej zawarte pomagają przejść ten trudny etap życia z podniesioną głową. Terapia akceptacji i zaangażowania, na której założeniach opiera się ta książka, uczy, jak zamiast koncentrować się na niepowodzeniach, problemach okresu dorastania czy codziennych zmaganiach, być bardziej uważnym, rozpoznawać swoje myśli i uczucia, akceptować siebie i swoje emocje oraz rozwiązywać problemy. To lektura obowiązkowa nie tylko dla młodzieży, ale i rodziców, nauczycieli oraz terapeutów pracujących z tą grupą wiekową. Dzięki książce młodzi ludzie: przezwyciężą trudne emocje związane z okresem dorastania nauczą się wykorzystywać siłę uważności w codziennych sytuacjach przestaną szukać w sobie wad i zaczną rozwiązywać swoje problemy zyskają pewność siebie i poczucie własnej wartości odnajdą wartości, które pomogą stworzyć życie, jakiego pragną. Opis wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W niniejszej książce opracowano kilkadziesiąt sytuacji i podano najbardziej popularne zdania, frazy lub wyrazy, które należy wtedy wypowiedzieć. Pracując z tą publikacją, dziecko będzie ćwiczyło zasady powitań i pożegnań z rówieśnikiem, członkiem rodziny i obcą osobą dorosłą; utrwali wiedzę, w jakich sytuacjach używać słów „dziękuję”, „proszę”, „przepraszam”; będzie wiedziało, jak grzecznie rozmawiać przez telefon i domofon, w jakich słowach wyrażać troskę o innych, jak okazywać sympatię, jak grzecznie zachowywać się w szkole, w miejscach publicznych, przy stole i w towarzystwie innych.W książce przedstawiono 57 zdjęć. Na stronach parzystych umieszczono fotografie dla dziecka. Na stronach nieparzystych zapisano pytania, które czyta dorosły pracujący z uczniem. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [Magazyn] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W prezentowanej książce omówione zostały różne budynki i budowle, zarówno te, które budowane są i użytkowane obecnie, jak i takie, które swoje funkcje pełniły dawniej, a dzisiaj są obiektami do zwiedzania i nauki o przeszłości. Wśród omówionych budowli są między innymi budynki mieszkalne, użyteczności publicznej, budowle sakralne, dawne siedziby władców, budowle obronne, budynki dawniej spełniające funkcje użytkowe, obiekty hotelarskie, budowle ogrodowe i gospodarskie, związane ze zbiornikami wodnymi oraz ozdobne. Opis wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [Magazyn] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mowa gestów / Amanda Hopkins ; [opracowanie Magdalena Hinz]. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016. - 115 stron : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Wydanie skoroszytowe.
Książka „Mowa gestów” opisuje kilkadziesiąt najbardziej popularnych gestów. Powstała ona z myślą o dzieciach, dla których to, co niewypowiedziane, nie zawsze jest łatwe i zrozumiałe. Pozwala ćwiczyć spostrzegawczość, słownictwo, a przede wszystkim umiejętności z zakresu komunikacji niewerbalnej (zdolność odczytania informacji przekazywanych przez mimikę twarzy, postawę ciała czy gesty rąk), która jest równie ważna jak wypowiadane zdania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W prezentowanej książce omówiono zagadnienia związane z zakupami. Na początku przedstawiono miejsca, w których możemy robić zakupy (np. centrum handlowe, supermarket, targ), oraz różne rodzaje sklepów (np. piekarnia, księgarnia, drogeria). Następnie omówiono między innymi kwestie, na które należy zwrócić uwagę podczas robienia zakupów (np. zapoznanie się ze składem produktu, sprawdzenie daty ważności, porównanie cen), metody płatności (gotówką, kartą płatniczą, telefonem), zakupy przez internet oraz reklamacje i możliwość zwrócenia nieużywanego produktu. Opis wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [Magazyn] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bogaty zbiór praktycznych wskazówek, pomagających wspierać dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Autorka wyjaśnia naturę tych problemów, ich wpływ na uczenie się i przedstawia proste strategie radzenia sobie z nimi. Książka Diany Hudson powinna być lekturą obowiązkową dla wszystkich nauczycieli i może być równie przydatna dla rodziców. Alison Thompson, założycielka ADHD Kids
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Płyta CD zawiera materiały do książki: arkusze do ćwiczeń, przykłady lekcji.
Książka przygotowana przez niemiecki Państwowy Instytut Jakości Pracy Szkół i Badań nad Kształceniem (Staatsinstitut für Schulqualität und Bildungsforschung). Dla jej autorów najważniejszy był następujący pogląd: każde dziecko, każdy młody człowiek, niezależnie od potrzeb w zakresie wspierania rozwoju intelektualnego i ewentualnie zapotrzebowania w obszarze rozwoju emocjonalnego i społecznego, ma prawo do odpowiedniego kształcenia szkolnego. W publikacji przedstawiono szanse i ograniczenia diagnostyki psychiatrycznej oraz podejść terapeutycznych stosowanych w przypadku uczniów z zapotrzebowaniem na wspieranie w zakresie rozwoju umysłowego, zwrócono także uwagę na korzyści płynące z wymienionych działań dla szkoły i prowadzonych zajęć lekcyjnych. Wybrane postaci zachowań zwracających uwagę przedstawiono w czytelnej formie tabeli – wraz z próbą ich wyjaśnienia i podaniem możliwości działania. Czytelnik może zapoznać się z koncepcjami „pozytywnego wspierania zachowania”, metodą TEACCH oraz terapią rozwoju/pedagogiką rozwoju (ETEP), a także skorzystać z konkretnych podpowiedzi, jak prowadzić zajęcia lekcyjne i jak organizować naukę i pobyt dziecka w szkole. opis wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana publikacja jest poradnikiem dla nauczycieli szkół średnich pracujących z uczniem z niepełnosprawnością. Zadanie nauczyciela na tym etapie edukacyjnym to pokierowanie rozwojem ucznia, aby w pełni wykorzystując jego naturalne predyspozycje – ciekawość, aktywność, łatwość czerpania wiedzy z otoczenia – wyposażyć go w wiedzę dotyczącą przyszłego funkcjonowania. Wiedza nabyta w szkole przez młodych ludzi z niepełnosprawnością z pewnością pozwoli im bezpiecznie funkcjonować we współczesnym świecie, a w dorosłym życiu lepiej dbać o siebie. Dostarczenie młodym ludziom potrzebnych im w dorosłym życiu informacji to olbrzymie zadanie dla nauczycieli i rodziców. Rewalidacja w ogólnodostępnej szkole ponadpodstawowej zawiera nie tylko omówienie trudności, jakie mogą się pojawić na tym etapie kształcenia, ale również przykładowe scenariusze zajęć. Opis wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"O czym myślimy w różnych sytuacjach społecznych" to publikacja edukacyjna i terapeutyczna adresowana do dzieci, które mają trudność z przyjmowaniem perspektywy innych osób i budowaniem wypowiedzi. Pomaga ona zrozumieć, że w zależności od sytuacji społecznej, w której się znajdujemy, nasze myśli się zmieniają. W publikacji przedstawiono 45 ilustracji. Na stronach parzystych znaj­dują się ilustracje dla dziecka. Na stronach nieparzystych umieszczono mały obrazek dla dorosłego (terapeuty, nauczyciela, rodzica), a także zestaw pytań, które pomogą dorosłemu porozmawiać z dzieckiem o analizowanej sytuacji, w której znajduje się bohater rysunku. Opis wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [Magazyn] (1 egz.)
Książka
W koszyku
DHD - zaburzenie rozwojowe o podłożu neurologicznym, które pojawia się przed siódmym rokiem życia i objawia się niemal ustawicznymi deficytami uwagi bądź nadaktywnością i impulsywnością - stanowi jeden z najczęstszych powodów konsultacji klinicznych. Niniejszy poradnik jest skierowany do nauczycieli i rodziców dzieci z ADHD, a także do młodzieży zmagającej się z tym zaburzeniem. Autorka - doktor neuropsychologii z wieloletnim doświadczeniem klinicznym i pedagogicznym - łączy podejście specjalistyczne z osobistymi spostrzeżeniami, gdyż sama mierzyła się z trudnościami związanymi z nadpobudliwością zarówno w dzieciństwie, jak i w późniejszym życiu. Dzięki temu porady przedstawione w książce są zarazem proste i rzeczowe. Opis wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychomotoryki / "Harmonia")
Na okładce: Nowe formy edukacji : ponad 70 zajęć i scenariuszy psychomotorycznych.
Psychomotoryka pozwala dzieciom nabrać pewności siebie, uczy empatii oraz pomaga kształtować umiejętności społeczne, kreatywność i odporność psychiczną (rezyliencję). Autorzy cenieni specjaliści z zakresu terapii psychomotorycznej przystępnie omawiają założenia oraz cele metody i proponują ponad 70 zajęć i scenariuszy do natychmiastowego wykorzystania przez rodziców, nauczycieli i terapeutów. Książka Jolanty i Andrzeja Majewskich to pasjonujące wprowadzenie do zasad i form psychomotoryki, ale też zajmująca narracja, z której można dowiedzieć się m.in., dlaczego Einstein nigdy nie nauczył się angielskiego, jak rozmawiać z dziećmi, aby nas słuchały, i w jaki sposób można kształtować rozwój kognitywno-emocjonalny poprzez psychomotoryczną ofertę ruchową. Opis wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka powstała z myślą o osobach, przede wszystkim dzieciach, które mają trudności z rozpoznawaniem i nazywaniem emocji swoich i innych lub dopiero się tego uczą. W publikacji znajduje się 57 fotografii przedstawiających ludzi, którzy coś przeżywają w różnych sytuacjach. Do każdego zdjęcia opracowano pytania o różnym stopniu trudności, które mają dorosłemu ułatwić rozmowę z dzieckiem na jego temat. Opis wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kolekcja Co Masz na Myśli? / Renata Malek)
W książce znajduje się kilkadziesiąt fotografii przedstawiających sytuacje z życia codziennego, które wymagają od nas pewnej reakcji, np. wykonania konkretnej czynności lub powstrzymania się od zrobienia czegoś, rozpoznania i wyrażenia swoich uczuć, określonego zachowania w relacjach z innymi czy dostosowania się do społecznie przyjętych norm i wartości. Do każdego zdjęcia opracowano pytania o różnym stopniu trudności, które dorosłemu (nauczycielowi, terapeucie, rodzicowi) mogą ułatwić rozmowę z uczniem na temat przedstawionych sytuacji. Prosta forma tej publikacji nadaje jej charakter uniwersalnej pomocy edukacyjno-terapeutycznej, do wykorzystania zarówno w pracy z dziećmi, które dopiero poznają świat, jak i z uczniami podczas zajęć wychowawczych w szkole czy w terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną, np. z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Opis wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci... / "Harmonia")
Zgodne z nową podstawą programową MEN.
Wydanie skoroszytowe.
„Materiały edukacyjne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną” to seria książek opracowana na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. Będzie ona pomocna dla nauczycieli i terapeutów podczas realizacji treści nauczania i wychowania zawartych w podstawie programowej. W tej książce przedstawiono zagadnienia dotyczące działów „Higiena osobista” oraz „Potrzeby fizjologiczne”. Do ich omówienia wykorzystano zdjęcia. Na stronach parzystych znajdują się fotografie dla ucznia. Na stronach nieparzystych – pytania, które czyta nauczyciel, terapeuta lub rodzic. Pierwsze pytania dotyczą zdjęcia. Kolejne pomagają zdobyć lub utrwalić dodatkowe wiadomości i umiejętności związane z omawianym tematem. Ostatnie pytania dotyczą doświadczeń ucznia. Pod pytaniami umieszczono ćwiczenia dla dziecka, dzięki którym ma ono utrwalić zdobyte informacje. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [Magazyn] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej